torsdag 18 september 2008

Skogshuggare på offensiven

I morse blev jag glad och peppad när jag slog på tv:n. Det var nämligen debatt mellan arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m) och sossarnas skuggdito, typ, Sven-Erik Österberg.

Det märktes så tydligt att Sven-Erik var heligt förbannad på de konsekvenser som blir allt tydligare av borgarnas hårdföra politik. Skattesänkningar på sjukas och arbetslösas bekostnad och rena slakten på kommunal vuxenutbildning.

Den tidigare skogsarbetaren är en riktig slugger och han gick på knock gång efter gång. Allt Sven Otto Littorin förmådde göra var att upprepa att s vill göra det dyrare att anställa ungdomar, vilket förstås inte är grejen. Inte ett ord om det utslagningssamhälle som i rask takt håller på att införas.

Go, Sven-Erik, go!

Grrr... Nu har jag väntat hela förmiddagen med att publicera detta inlägg. Jag tänkte att ni skulle få en länk så att ni själva kunde ta del av debatten men SVT Play har tekniska problem. Suck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som trodde pajkastning bara förekom på film?

Fast å andra sidan, ingen är bättre än den andre. Same shit, just different name men di blau behåller min röst ändå. Bra med förändring som leder till utveckling.

Realisten sa...

Jag har också tekniska problem...i hjärnan.

Tingeling sa...

Päter: Yada, yada, yada...

Real: Ring supporten då! Vem det nu är? *kliar mig i skallen*