fredag 5 september 2008

Eko-logiskt

I dag har syrran och hennes barnbarn varit här på besök - jättetrevligt! Hon hade tagit vägen förbi nån butik i Gamla stan med ekologiska produkter och tänkt köpa mig en påse tvättbönor. De verkar jättefiffiga men var tyvärr slut, så nu får jag alltså hitta såna på egen hand.

De hade med sig en mango men den glömde vi att spisa. Kvällen gick så fort, lillan blev sjuk och kräktes, stackarn och jag skruvade av benen på sängen så att fallet inte blir så hårt om lillpluttis skulle ramla.

Hur som helst är syrran väldigt bra på allt sånt där som är ekologiskt hållbart. Det har hon varit sedan långt innan det blev inne, typ sedan innan Al Gore ens var född eller nåt :-D

2 kommentarer:

Snokis sa...

Typiskt. Nu har hon säkert smittat mina ungar också.

Tingeling sa...

Mina barn och andras ungar!