torsdag 11 september 2008

Om Mary och Anne Boleyn

Såg en trailer för en ny film nyss, Den andra systern Boleyn. Jag som sedan barnsben fascinerats av kvinnorna kring Henry VIII kollade förstås in den, precis som jag satt klistrad framför tv-serien The Tudors i våras.

Trots Natalie Portman och Scarlett Johansson i huvudrollerna (åsså Eric Bana som knugen förstås) måste jag erkänna att filmen verkar vara ännu mer överdramatiserad än The Tudors var. Kanske är det musiken som gör det. Synd att produktionen inte kan stramas åt lite, de här händelserna är ju fullt tillräckligt dramatiska i sig själva.

Hur som helst skulle jag ändå gärna se den. Men prio ett nästa gång jag får möjlighet att gå på bio blir definitivt Ella Lemhagens Patrik 1,5.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gosh, jag vill se! Filmen om systrarna Boleyn, alltså. Fast för all del den om Patrik också.

Tingeling sa...

Vi kanske kunde gå ihop nån kväll?

Anonym sa...

Aspelut!