torsdag 18 september 2008

Shake your romp!

Det var det visst Beastie Boys som sjöng. Men jag gjorde just detsamma för en liten stund till när jag lyssnade på gamla Blondielåtar! Jag har en skiva med deras hits som jag inte har lyssnat så mycket på förrän nu och medan jag väntade på att min lunch skulle bli klar så skakade jag loss inför glatt förvånade Lillpluttis.

I'm Gonna Love You Too och One Way or Another är svinbra! X-Offender minns jag från när jag spelade in Upp till 13 när jag gick i mellanstadiet. Den skulle ha hetat Sex Offender men det blev Debbie Harry och gänget tvungna att ändra för det fanns väl Sarah Palin-aktiga makthavare redan på den tiden.

Heart of Glass, Sunday Girl och ett gäng andra låtar är så klart också bra men det är nästan roligast att hitta favvisar bland låtar man inte tänkt på förut.

Inga kommentarer: