torsdag 28 augusti 2008

Som det kan bli

Sitter här och gäspar nu, trött i hela kroppen är jag efter en lagom intensiv dag. I kväll var jag ju på möte och tidigare i dag har jag besökt Medborgarplatsen inte mindre än TVÅ gånger. Lyckades nämligen tappa mitt A5-stora kollegieblock inne på skötbordstoan på bibblan där och trots att en rar kille med skånsk dialekt (jag ringde) gick och kollade både i receptionen och inne på den toan så hittade han inte mitt block.

Jag ville verkligen ha tillbaka det, där fanns ett kort, nyskrivet stycke av min kommande, odödliga roman. Visst kunde jag ha skrivit om men jag ville samtidigt inte att någon annan skulle läsa. Inte heller ville jag att blocket skulle slängas bort och beblandas med skitiga sopor någonstans, för att sedan brännas. Jag tänkte "om det inte ligger kvar inne på toagolvet så måste ju någon ha tagit ut det därifrån och vad fasiken har människan då gjort med det när det inte är inlämnat till receptionen"?

Så vad göra. Jo, lämna det hem jag just återvänt till - tråkigt och jobbigt kändes det men förvisso ett i-landsproblem närmast oförskämt att klaga över - och, under över alla under, jag HITTADE blocket! Det låg på en liten informationsdisk nära avdelningen för skönlitteratur.

Hallelujah, det kanske finns en högre makt trots allt, hoppas eder favoritagnostiker.

Inga kommentarer: