torsdag 28 augusti 2008

För övrigt...

...var jag elaka tanten därinne på blibliteket. Medan jag satt och skrev hörde jag en tjej några hyllor bort med hög och klar röst börja inleda ett mobilsamtal med någon på Södertörns högskola. Stora pedagogiska skyltar på väggarna överallt med överkorsade mobiltelefoner. Jag gick helt sonika fram och sa att "ursäkta men det kanske inte är en så bra idé att prata i mobiltelefon på ett bibliotek".

Hon såg lite skyldig ut, fortsatte samtalet men sänkte rösten och var ganska kortfattad medan hon pratade färdigt.

Ja, jag är konservativ i vissa avseenden. Jag är en sån där tråkig människa som kan reta mig enormt på högljudda mobilpratare på t-banan också. Och jag tillhör rentav den försvinnande lilla skara som tyckte att mobilsamtalfria t-banevagnar var en bra idé. Och jag tål kritik (åtminstone i den här frågan :o)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade kunnat få vara med på X2000 igår, för den där hemska människan som satt bakom mig pratade oavbrutet med extremt hög röst, med arbetskamrater och vänner. "Ja, vet du, jag sitter på tåget till Stockholm och har tagit ett glas vin till maten. Känns så lyxigt!" Fast med stora bokstäver. Det värsta tycker jag är när de sablar ner andra arbetskamrater/vänner och nämner dem vid namn, så att hela tågvagnen kan höra...

Tingeling sa...

Ah! Underbart att höra att det finns fler som tycker som jag om mobilpratarmarodörerna... Blä för dom!

Sånt som du beskriver kan verkligen förstöra en hel resa.

Realisten sa...

Det är mer störande när folk borrar när man ska prata i telefon så man inte hör vad man själv säger. Det händer hela tiden på fabriken. Och så finns det något annat störande i luften hela tiden här. Vad är väl en mobilpratare jämfört med det?

Anonym sa...

Hum hum. Nu måste jag ju bara påpeka Två saker dårå. För det första; Mobbe på bibblan = mobbing direkt!
Borrmaskin i en fabrik? Alltså, mig veterligen är väl en borrmaskin, eller burrmaskkin som Herr Alfredsson sa, tämligen vanliga? Men irriterande äré..

Realisten sa...

Päter, jag jobbar i kontorsdelen, och i "fabriken" nitar de mest.

Anonym sa...

"Ahaupplevelse" Niger och bockar för infot realisten :)

Realisten sa...

Erkänn att det var länge sen du fick en så viktig, betydande och ingående information, Päter.

Anonym sa...

Seriöst men det är sant. En sån info får man bara en gång i livet och borde ha en plats i "På Spåret" när man pratar om fabriker längst en järnväg i en stad-nära-dig.