söndag 10 augusti 2008

Milaaaano!

Ja, nu ar vi har och jag kan skriva ett sant dar coolt inlagg utan punkter over det svenska alfabetets tre sista bokstaver... Har inte sa mycket att beratta an, mer an att vi akte med samma flygplan som Sveriges finansminister. Fast han satt langst fram, vi satt i mitten. Alperna var skitsnygga uppifran, det tyckte dottern ocksa :o)

Nu ar vi inkvarterade och blir duktigt bortskamda. Vi pratar engelska sa gott vi kan, italienskan daremot ar ratt skral, to say the least, hehe...

Jag tog med alldeles for fa fardigblandade babysemptetror, ska utforska affarerna har och se om det finns en lokal (eller multinationell) variant.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack och lov att vi har en finansminister som Verkligen tänker på vart skattepengarna tar vägen och inte flyger privatjet :O

Anonym sa...

Jamen, vad kul! Du passade inte på att ta en liten politisk diskussion med honom :-)
Ni hittar nog säkert någon variant av babysemp, ska du se. Kan inte tänka mig annat än att de chica italienskorna också vill ha bekväm färdigvälling med sig när de har med sig bebben ut och dricker en espresso med väninnorna.
Ciao!

Snokis sa...

Annars kanske du kan passa på att banta ner Julle lite, när maten ändå är slut.

Tingeling sa...

Pater: Jag funderade just pa om han ar en snaljap eller om det helt enkelt ar hans narmaste flygplats? Han bor visst i Katrineholm...

Lena-dingis: Would you believe - inga affarer ALLS ar oppna pa sondagar har i landet. Sa jag ska ta en koll i dag... Men hoppas och tror att du har ratt!

Wordworm: Najda, han behover alls inte banta och jag har ju med mig pulver... *L*

Snokis sa...

Jag tycker att du ska packa dina väskor och släpa med dig ditt gamla sketa hem nu. Det är lite tomt här. Två nätter i utlandet får väl räcka.

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!