lördag 30 maj 2009

Hillevi Larsson, nr 7 på s-listan

Jag är på väg på discofest. Så jag hinner inte skriva något genomarbetat men lägger i alla fall ut en liten film där Hillevi Larsson pratar om varför det är viktigt att rösta rött i ett blåstyrt Europa.

Förutom Hillevis uppenbara kvaliteer som politiker kan jag berätta att hon är klok, ödmjuk och trevlig. Det vet jag eftersom jag jobbade på samma våningsplan som hon för inte så länge sedan och har haft förmånen att prata med henne då och då.

Alltid påläst, tar gärna upp sin gitarr och sjunger, har alltid försvarat hbtq-människor i ur och skur. En toppentjej som kommer att göra stor nytta i EU-parlamentet om hon kommer in! (Ligger bra till för ett kryss från mig men jag har inte bestämt mig hundra än för det finns ju så många bra s-kvinns att välja på :-)

Inga kommentarer: