måndag 1 december 2008

Och jag som trodde att det var en sån där manshög, rund klädhängare som man kan ha i hallen eller så

Hur som helst så kunde jag inte motstå att pröva 118-prylen själv i går. Hemma hos Christina kom vi att diskutera vad den person kallas som går först i en parad och svänger lite käckt med en pinne. Ingen av oss visste så vad annat kunde jag göra? Därmed fick jag också chansen att visa att jag inte är så småsnål som somliga (typ jag själv) tror.

"Personen som går längst fram i en musikkår och svänger lite käckt med en pinne kallas för tamburmajor. Ha en fortsatt trevlig kväll."

6 kommentarer:

Realisten sa...

Även här undrar jag varför ni diskuterade det?

Tingeling sa...

Det minns jag faktiskt inte! Ska fråga Christina och se om hon minns...

tinsel sa...

Om jag minns! Det var för att våra talangfulla bebisar uppvisade vissa färdigheter när det gällde att (käckt) svänga med pinnar. Det föranledde oss till att diskutera vad de månne göra med denna talang. :-)

Tingeling sa...

Aha! Tack C... Men vad grinig jag blir på dig när jag klickar på "tinsel" och märker att det inte döljer sig en blogg därunder! Skärpning va? ;-D

tinsel sa...

Ja, jo... *skäms lite* Bloggat förut. För läääääänge sen, men var dåligt på att uppdatera och så småningom gick den i graven. Men skärpning pågår!!

Tingeling sa...

Jaaa! *längtar redan*