torsdag 6 augusti 2009

Mer politik att vänta här

Under sommmaren har jag, min vana trogen, släppt jobbet helt och bara varit. Någotsånär helt, ska jag väl säga, jag valde ju att ta en del av semestern till att hänga i Almedalen - superkul! - och jag gick som vanligt i Prideparaden, vilket definitivt är ett politiskt statement.

Men. Jag har kollat nyheter ganska sporadiskt och jag har funderat över livet mera allmänt. Kopplat av. Skönt!

Nu har jag börjat jobba igen och även om det är ytterst få själar här på min arbetsplats så börjar det politiska tänket så sakteliga rulla igång. Och då tänker jag att jag vill skriva lite mera systematiskt om mina tankar om vårt samhälle här framöver.

Jag funderar nu kring två teman, meningen med att betala skatt och hur barnperspektivet kan genomsyra allt. Två hjärtefrågor. Låt mig få återkomma. Vi ses...

2 kommentarer:

Snokis sa...

Hur kan det vara ett politiskt statement att en transa går i Pride-paraden?

Tingeling sa...

Hehe... Hela jag är ett politiskt statement!