måndag 11 januari 2010

Vi är många som stöder Mona Sahlin

Foto: Linda Håkansson från sossarna på flickr

Mona Sahlin är stark och uthållig. Nu får hon uppbackning från en politisk veteran, som rentav erkänner sig besegrad i en debatt med henne. Jag håller med Politikern, som håller med Per Gahrton.
Det enda jag önskar är att Per Gahrton skrivit Mona Sahlin med både för- och efternamn genom hela artikeln. Tror inte jag har läst någon artikel på nyhets- eller debattplats som talat om den nuvarande statsministern som Fredrik. Detsamma bör gälla den tillträdande statsministern ;-)
För övrigt tycker jag att det är extremt töntigt att Newsmill använder vinjetten Går Sahlin? Varför skulle hon göra det? Hon har ett val att vinna och ett regeringsskifte att sköta om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet!

Det tänkte jag inte ens på, att han kallade henne för Mona stundtals. Det är givetvis "fel", även om innehållet i artikeln "ursäktar för den här gången" :)

Tingeling sa...

Tack, tack! Alltid roligt med stöd från, kanske inte oväntat men inte helt självklart, håll. Och visst ursäktar innehållet i artikeln mycket =)