söndag 29 mars 2009

Jag gillar Wanja Lundby-Wedin

Oj! Jag har inte bloggat på en vecka, nästan. Hujedamej. Hur som helst vill jag bara säga, så här innan jag sett vad som kommer fram av utredningen som LO snart håller presskonferens om, att jag tycker att det vore otroligt synd om Wanja Lundby-Wedin avgår. Jag tycker att hon har gjort väldigt mycket bra och jag tycker att Lars Stjernkvist hade en bra poäng i Agenda. Där sa han nämligen att vi måste acceptera att människor kan göra misstag ibland.

Håller på dig, Wanja!

13 kommentarer:

Snokis sa...

Äru lebb eller?

Snokis sa...

Ja, alltså, den förra kommentaren var ett skämt.

Tingeling sa...

Snokis, du håller samma höga klass som vanligt... Väx upp, va!

Realisten sa...

Jag tycker att hon borde ha avgått för länge sen.

Die Quelle sa...

Hon måste bort. Omedelbart. Hon skadar.

Dinga-linga-Lena sa...

Ja, du har högt i tak när det gäller di röde, men det visste vi ju :-) Du är i alla fall min favvosåsse.

Tingeling sa...

Jag får börja dagen (och veckan) med mothugg, ser jag. Men det som inte dödar, härdar. Som bekant. Och jag står fast vid att jag tycker att Wanja Lundby-Wedin är bra och behövs där hon är.

Kul att jag är någons favvosåsse! *L*

Z sa...

Jag som inte vet vad jag röstar på ibland tycker östgöten har alldeles rätt. Men det måste ju då gälla ALLA oavsett blå eller röd smak. Och då gäller det att komma ihåg det också.....

Tingeling sa...

Östgöten, är det Realisten det?

Elin sa...

Vad hade du sagt om hon var blå? Nej du plingis det här håller inte!

Tingeling sa...

Om hon hade varit blå hade hon inte varit LO:s ordförande och därmed hade jag inte brytt mig, det är sant. Men nu är hon röd, en mycket duglig person OCH LO:s ordförande - så jag bryr mig! Och även om hon inte visat gott omdöme i det här fallet tycker jag att hetsjakten på henne fick sjukt uppskruvade proportioner. Förstår du mig något bättre nu, Elin-darling? :-D

Z sa...

Östgöten= Stjernkvist

Tingeling sa...

Aha! Ja, det har du så klart helt rätt i, Zoila. Även borgare måste få en extra chans ibland... *L* Lika villkor ska det va!