torsdag 9 oktober 2008

Inåtvänd Tingeling observerar rrrrödgrrrrön rörlighet

Jodå, jag funderar också på om det är bra, det nya rödgröna samarbetet. Och jag tycker nog att det känns lite haltande jämfört med om vi hade visat upp ett röd-grön-rött alternativ. Men bloggosfären svämmar över av analyser och åsikter om detta nu så härifrån kommer inte ytterligare, i alla fall inte nu.

Det är bara att hoppas att det blir konstruktiva diskussioner och bra, konkret sakpolitik som kommer ur det hela. Dessutom är man (vi, s alltså) väl, vad jag förstår, fortfarande "on speaking terms" med vänsterpartisterna, så sista ordet kanske ännu inte är sagt? Mest troligt inte, det är ju två år kvar tills nästa riksdagsväl (Gud hjälpe Sverige!).

Nåväl. Själv är jag inte ens i periferin av händelsernas centrum men icke desto mindre i centrum av mitt eget alls inte ointressanta liv! Och det händer en hel del här, bio, luncher, fikor, vinpimplande med roliga människor.

Så nu längtar jag mest efter att få pyssla lite. Sudoku är ju alltid kul men vad jag helst skulle göra just nu är att brodera korsstygn :-D Fast det är typ 15 år sen, så jag har varken material hemma eller säkra minnen av hur man gör :-(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pysseltips: I aftonbladet söndag fanns det beskrivning hur man kunde göra en egen snöglob. Du vet sån där man skakar på så snöar det innuti. Jag älskar såna!

Anonym sa...

No comments om dina politiska utlägg som du ser. Det beror på att jag är inåtvänd och flegmatisk - ser ingen politik nånstans.

Tingeling sa...

*skrattar* Jag vet vad du menar! Fast jag ser politiken, är bara inte sugen på att försöka analysera det som sker.

Men den där snögloben låter svår - mer för ett proffs som dig kanske? (Skiter just nu i om det egentligen heter ett proffs som du).