onsdag 27 juni 2007

Mot Danmark!

Arla morgonstund, men inte mera arla än då jag tog tåget 6.20 till Norrköping och fick gå upp tjugo i fem för att hinna med. I dag åker sonen och jag till Köpenhamn! Det ska bli jättekul.

Njuter i fulla drag av att ha semester, trots att vädret är minst sagt växlande. I går var det i alla fall härligt svettigt och man behövde inte många plagg för att hålla värmen.

I Köpenhamn i dag lär det regna enligt prognosen. Hittar inte mitt lilla lila paraflax men det får gå ändå.

Har hunnit glo lite på Politikerbloggen nu på morgonen och ganska långt ner läste jag om Littorin som blivit arg på Rapports reporter som ställt någon ofin fråga om hur en examen från "Fairfax University" egentligen borde värderas. Littorin hade gått iväg "medan kameran rullade" och detta applåderades i kommentarer från borgerligt sinnade.

Det är förstås omöjligt att inte tänka tanken "om det varit en sosseminister". Need I say anymore? Klappjakten hade varit oändligt mycket tuffare och vi hade fått skit för vår fuskiga inställning i månader och år efteråt. Jag kan riktigt se skolminister Björklund gå upp i falsett av upphetsning inför något sådant. Men nu tiger han, förstås, still. Sådana är villkoren i vår lilla politiska värld.

Nåväl. Från densamma har jag nu semester och det är så sköööönt! Borde inte någon lägga en motion om att införa tio veckors semester per år?

*lägger mig tillrätta i den mentala hängmattan medan kroppen reser sig för att vandra mot t-bana och tåg*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja blä, sabla väder det bidde.
Ha af en trevlig resa och underbar vistelse i Denmark. Tänk på att du måste/bör ha gröt i munnen för att kunna prata med dom.

P&K

Anonym sa...

Det här trodde du inte att du skulle få läsa: Jag håller med. Om vaddå?

1. Köbenhavn er dejligt

2. Littorin kom undan relativt lindrigt. Jag säger relativt eftersom han fick koka i sin egen soppa medialt men oppositionen har inte gjort någonting. Några lama uttandanden av Pagrotsky, thats it.

Likadant med Reinfeldts idiotuttalanden i sb med kinesiska statsbesöket. Amnesty bjäbbade lite, media rapporterade trött och oppositionen verkade ha gått hem.

Min slutsats är att (s) ägnar sig åt självprövning i stället för maniska utspel. Jag tror att det är rätt förutsatt att det leder någonstans. Just nu är intrycket lamt.

Ha en underbar semester i Danmark. Drick mycket öl och ät många smörrebröd.

Farbror Blå