söndag 22 augusti 2010

Äntligen bilder från Pride


Så här tjusiga människor kan man få se på Slussens perrong när det är parad på gång!



Snyggbyxor dagen till ära.



Piffade foppisar.




Loulou, jag och Darling vid Zinkensdamm.




Solig, blåsig start på vandringen genom Stockholm.



Tre glada rödgröna ledare i täten för oss rödgröna, här på Strandvägen. Lars Ohly dansade snarare än tågade.



Här börjar vi, med alltmer svullna och trötta fötter, närma oss målet. Observera Kaknästornet som skymtar som en hägring där framme.



Vi var tidigt inne på festivalområdet - just då var Pride park en ödslig plats.



Lars plåtade trumslagarflickor vid den rödgröna samlingen utanför parken.



Jag försöker anlägga en intellektuell look med hjälp av Calles glasögon men Helén och Josefin ser inte helt övertygade ut. Sen skämtade vi med Loulou om vaskning och sosseslaskning =)

4 kommentarer:

Snokis sa...

Är det därför du kallas Blixten?

Närå, jag önskar fortfarande att jag varit med!

Tingeling sa...

Jag är nog snarare Åskan (ett skämt som jag snott av Blixten McQueen :-)

Ja, nästa år får du tamejtusan inte skolka!

Snokis sa...

Har du legat me Blixten McQueen?

Tingeling sa...

Höhöhö... I häv nåt släpt widd dö car!