lördag 10 april 2010

Ensam på min kammare

Efter allt flängande ut- och inrikes har jag känt mig helt slut. Dessutom har jag haft jobbiga känningar av pollen den här veckan och känt mig allmänt sänkt. Så denna lördag har gått i långsamhetens tecken och det var välbehövligt.

Nu sover liten plutt och jag sitter här och spejar ut i min sajbervärld, där inte alltför mycket händer. De flesta är förhoppningsvis ute i den så kallade verkligheten på skojiga dåligheter i stället för att glo på en skärm.

Men jag, jag är en skötsam flicka jag ;-) så jag lägger lördagens sista gnutta energi på min stackars eftersatta blogg i stället. Allt till tonerna av Marlene Dietrich (lyssnar på Spotify eftersom jag av någon outgrundlig anledning gått omkring och nynnat på Lili Marlene på sistone och ville höra den utanför huvudet också).

6 kommentarer:

Realisten sa...

Nu är jag också ensam på min kammare och spejar ut i cybervärlden. Tyckte det var bäst att åka hem när 65-åringen somnade.

Kram på dig!

Tingeling sa...

Och nu ligger du förmodligen och förhoppningsvis och sover sött! Medan jag är uppe med en glad liten gök som inte har minsta känsla för sovmorgnar... Kram!

Realisten sa...

Tvättstugan klockan sju...

Tingeling sa...

Meh! Hur tänkte du är du bokade den tiden? (Säger en som har åtnjutit egen tvättmaskin i rätt många år nu :-)

Realisten sa...

Jag tänker inte. Jag är blondin.

Tingeling sa...

Aaaah! För en snygg blondin som dig räcker det med att koncentrera sig på två saker, att kunna tugga tuggummi och gå samtidigt.