måndag 16 november 2009

Roligt att leka Filippa

För den som tycker att Tingeling hängett sig för mycket åt deppkör på sistone kan meddelas att denna dag har varit förträffligt rolig. Ni vet det där begreppet kompetensutveckling, sånt har arbetsgivaren satsat på oss i dag. Och eftersom jag har sådana underbara arbetskamrater kunde det inte bli annat än väldigt lyckat.

Vi blev filmade när vi gjorde politiska anföranden och debatter. Superläskigt! Ruggigt kul! Otroligt lärorikt! Jag fick beröm när jag var mig själv och talade inför en tänkt gymnasieklass om varför det är viktigt att satsa på sin utbildning, och varför jag är glad att vara född i ett land som präglats av en socialdemokratisk syn på studier. Eftersom jag inte gick gymnasiet när det begav sig men fick chansen att ta igen det senare.

Sen valde jag att vara blå nymoderat med Filippa Reinfeldt-stuk i en debatt om hur man ska se på synen på vinster i välfärd och det var jätteroligt! Men av den professionella skådespelaren som coachade oss fick jag veta att jag, inte helt överraskande, varit betydligt mera övertygande i rollen som mig själv...

Kompetensutveckling, att få chansen att förkovra sig på jobbet, är guld värt! Vi människor blir aldrig färdiga, det finns alltid okända sidor att utveckla. Så jag är glad i dag, för jag har haft det så kul!

Inga kommentarer: