söndag 27 april 2008

En vanlig dag i en rekorderlig hemmafrugas liv

Känner mig huslig i dag... fast det var fusk. Har bakat croissanter som jag köpt PÅ BURK! Bisarrt! Men de blev goda, trots att jag gjorde fel först. Öppnade burken med en konservöppnare och läste strax efteråt instruktionen *smart* ...att man skulle vrida upp burken och liksom rulla ut degen. Väldigt gott blev det i alla fall även om jag krånglade till det hela en (smördegs)smula.



Det blev så lagom sofistikerat i början. Så här såg den första ut, stackars lilla fuling.
<-----








Men sen, när jag fattat upplägget, gick det att få till snyggingar som den här. -------------------->


5 kommentarer:

Snokis sa...

Superhusligt. Jag har alltid misstänkt att du hatar jorden.

Tingeling sa...

Bigger, better, Ingela Hoatson står det just nu. Och självklart är jag MOT miljön.

Anonym sa...

Dessa bakverk får mig att tänka på ett citat av en av mina gamla favoritsossar, som jag faktiskt träffat live, nämligen Carl Lidbom. Fullständigt vansinnig som bitr justitieminister men en riktigt kul kille privat. Hans charm bestod i att han gav blanka f-n i vad som är politiskt korrekt.

"Ja det fattar du väl själv att det är f-n så mycket roligare att sitta och dricka vin i Paris med trevliga fransmän än att sitta med några svenska körringar på ett kommunalkontor och dricka kaffe med mazarin."

Apropå varför han blev ambassadör i Paris och inte landshövding.

Tingeling sa...

Rätt man på rätt plats, helt enkelt! Men jag antar att Farbror Blå är grymt imponerad av mitt hembakta?

Anonym sa...

Synnerligen imponerad! Hög hemmafrufaktor ;-)

Själv är FB inte oäven på matlagning (en högerman måste ju kunna steka på en oxfilé) men bakning skulle jag inte ge mig på.