måndag 7 januari 2008

Har verkligen bara en enda sak i huvudet just nu...

Förlossningen! När? Hur? Vem? Vem ska jag få hålla i mina armar, vad är det för en liten filur?

Känner mig fullständigt inåtvänd och insnöad, kan inte tänka på något annat nu än min kommande lilla bäbis. Och förstås, processen när bäbisen ska komma ut. Jag har ju gjort detta två gånger förut och är inte direkt rädd men jag vet ju att det känns, om man säger så. Klart att jag klarar av det men hur lång tid kommer det att ta och exakt hur ont kommer det att göra? Och hur blir alla omständigheter runtomkring det hela? Börjar oroa mig så smått nu, inför att få alla detaljer att klaffa.

Hmmm... Fast egentligen är jag faktiskt väldigt uppfylld av tillit och självförtroende. Det här fixar jag, sådäså! With a little help from my friends.

Snart är det dags. Det ska bli roligt att få skriva en rad om upplevelsen när det är klart.

2 kommentarer:

Snokis sa...

Jag har börjat packa korgen nu, så snart kan det få sätta igång.

Tingeling sa...

Ja, inte mig emot... Missade ju Elvis födelsedag nu, nästa stora kändis som fyller blir väl, ehum... Jag!