måndag 13 oktober 2008

Intressant budskap

Ibland hittar jag lappar från någon väldigt missionerande frikyrka i hissen i en t-banestation jag ofta frekventerar. Då tänker jag lite sorgset på vilka desperata själar som måhända kommer att låta sig lockas. Men i går hittade jag ett budskap helt utan avsändare.

En lapp med maskinskriven text, det där snygga typsnittet som jag tror heter Script: Gör allt gott du kan, på alla sätt du kan, på alla platser du kan, vid alla tillfällen du kan, för alla människor du kan - så länge du någonsin kan. Tänk vilken värld vi skulle få!

Slut citat.

Uppfordrande, to say the least. Men jag tycker tamigtusan att jag för det mesta försöker leva ungefär så (fast jag försöker inte rädda alla utsatta människor jag ser utan tar mig rätten att spara huvuddelen av min energi till mig själv och de närmaste).

Ibland är jag rentav alldeles för snäll. Men det känns bäst så.

4 kommentarer:

Realisten sa...

Frekventerar är, låt mig tänka, ett spännande ord. Japp, helt rätt, det låter som du skulle ha kunnat skriva lappen för du är en god människa. Till skillnad från oss onda.

Tingeling sa...

Nej, jag säger inte att någon är ond men jag tyckte att lappen var rätt häftig. Jag får väl frekventera nämnda hiss snart igen och se om det finns något nytt budskap att hämta!

Realisten sa...

Det vat jag att du inte säger. Men jag säger.

Tingeling sa...

Du säger så mycket du, Realisten... *L*